Monday, September 14, 2009

HARGAILAH ORANG YG ANDA SAYANG


Dua orang nie org yg uQ plg sayang skrg nie termasuk mak n ahli keluarga yg lain..2 ari lepas uQ ada appointment ngan doktor gigi d Hospital Pasir Mas..(Hospital nie..sbelah taman perumahan ug tinggal skrg nie) dekat sgt jln kaki pun bole. Da selesai check gigi..uQ lalu la dpn bahagian kecemasan..uQ tgk ada beberapa org cm ahli keluarga tgh dok berkumpul..yg perempuan dok nangis2 smbil telefon (maybe nk bgtau berita sedih kpd ahli keluarga yg lain)..n lelaki plk dok bercerita..maybe berlaku kemalangan sbb uQ tgk dr gerak geri tgn org menceritakan..uQ x pasti yg terlibat 2 ayah ke, adik ke, suami ke, kakak atau ape2 la..kpd perempuan yg nangis2 td..tibe2 je uQ teringat kt abi n Qaisara yg kt umah...mcmanela..kalo uQ berada dlm situasi mereka..nauzubillahuminzalik..uQ x bersedia lg nk menghadapi segala kemungkinan mcm 2..uQ xtau uQ nie kuat atau x untuk menghadapi ujian Allah SWT mcm 2..tmbh2 bila uQ baca paper byk kes2 kemalangan yg berlaku..terutamanya nk dkat2 raya ni.

Situasi 2 membuatkan uQ sedar kita sepatutnya lebih menghargai org sekeliling kita sementara mereka masih ada..kdg2 kita terlupa bahawa org yg berada dkat ngan kita tu mengharapkan perhatian dan belaian kasih sayang dr kita terutamanya bila kita berada dlm keadaan sibuk dan letih sampaikan kita mengabaikan permintaan mereka..bayangkan esok lusa mereka tiada.. kita x tau ape yg akn berlaku pd masa akan datang maybe kita dulu yg mendahului mereka tanpa sempat utk bertaubat atas dosa2 kita yg lepas2 dan tanpa sempat untuk berbakti kepada mereka. Hargailah org yg anda sayang selagi mereka masih ada dan selagi anda masih bernyawa.

1 comment:

Intan said...

Yelah uQ. Mmg tak leh nak bygkan kalo kita kat tpt depa tu dan tak tau kuat ke dak diri ini utk menerima kenyataan :(

Setuju sgt selagi org yg disayangi masih hidup, sebolehnya kita menghargai dan menyayangi mereka secukupnya agar jika di takdirkan mereka pergi dulu sblm kita, takdelah terasa "bersalah" atau "menyesal".

P/s: uQ, intan add ur link kat my blog kay dear :)